Стартап за $100: як перетворити хобі на бізнес

0
170

У сучасному світі улюблену справу можна запросто перетворити на невеликий, але прибутковий бізнес. Нова книга розповідає про сотню таких історій

Розвиток технологій сьогодні дає можливість втілювати ідеї, створювати онлайн бізнес, причому не тільки в своїй країні, а й далеко за її межами. Погодьтеся, ще кілька десятиліть тому це було фантастикою. Але, на жаль, поки мало хто готовий ризикнути і кинути свою роботу заради цікавої ідеї, здійснення якої поки що під питанням. Втім, кількість таких ризикових оптимістів з кожним днем ​​тільки зростає. Більш того, ці сміливці не тільки отримали можливість дійсно кайфувати від роботи, але також мати від неї постійний дохід.

Почерпнути цікаві ідеї та дізнатися про досвід реалізованих задумів з трансформації хобі у бізнес мені допомогла книга Кріса Гільбо «Старап на $100. Як перетворити хобі на бізнес», переклад якої нещодавно вийшов у видавництві «Наш формат».

Книга являє собою збірник зі 100 унікальних підприємницьких історій з усього світу, які автор виділив з понад 1500 кейсів своїх респондентів. Стартапи вибиралися за основними критеріями: принцип «роби те, що любиш», невеликий стартовий капітал, чистий дохід від $50 тис. на рік, відсутність профільних знань, повна фінансова відкритість, менше п’яти співробітників у компанії. До того ж автор акцентував увагу на цілі розвитку мікробізнесу, а саме – отримання постійного доходу без зацикленості на мільйонах клієнтів і очікування вкладень інвесторів.

Розвиваючи бізнес важливо не тільки мати цікаве хобі, невеликий стартовий капітал і бажання працювати на себе, а й розуміти користь свого продукту і його вигоду для покупця.

Хочу виділити 5 цікавих стартапів, які найбільше запам’яталися:

– історія Майкла Ганна і його підхід до продажу матраців. Родзинкою його бізнесу стала незвичайна доставка продукту покупцям, а саме – на велотандемі зі спеціальною платформою. Тим же, хто приїжджав по матрац на своєму велосипеді, доставка здійснювалася безкоштовно. Адже на звичайному двоколісному транспорті габаритну покупку все-таки не забереш.

– філософія «Ранчо В6». Відвідувачам пропонували не просто відпочити і покататися верхи, а «відчути свободу і насолодитися усамітненням з природою».

– історія Гарі Лефа, який успішно продавав вміння використовувати бонусні кілометри при плануванні авіаперельотів.

– «Сноубордоманія». Ідея полягала в тому, що Нев Лапвуд записував і продавав відео-уроки в інтернеті, а для розширення бізнесу просто перекладав їх на потрібні мови.

– історія Бенні Льюїса, який систематизував свої знання і створив проект з вивчення мов «Вільно за три місяці». Фішкою цього проекту, який в підсумку дозволив його творцеві подорожувати і заробляти більше $65 тис. на рік, була простота, практичність і доступність вивчення іноземних мов в будь-якому куточку земної кулі.

У книзі наводиться зрозуміла візуалізація схем, є покрокова інструкція і шаблон бізнес-плану, який займає всього одну сторінку.

Видання буде цікавим майбутнім підприємцям, тим, хто живе ідеями і готовий перевернути гори для їх реалізацій.

Плюси: цікавий і простий для сприйняття переклад, корисні бізнес-кейси, для зручності запам’ятовування виділені тези в кожному розділі, також в тексті спостерігається діалог автора з читачем, який ділиться власними напрацюваннями та корисною літературою.

Мінуси: деякі ідеї описані поверхово, не вистачало деталізації; приклади кейсів можуть бути не ефективні в нашій реальності (погодьтеся, мати дохід початківця підприємцю від $50 тис. в нашій країні звучить захмарно), хоча навіть такі приклади можуть надихнути на реалізацію своєї ідеї.

Всеволод Севастьянов

nv.ua