Як перевірити свою бізнес-ідею на міцність. Блог Річарда Бренсона

0
429

Щоб дізнатися, наскільки життєздатна ваша ідея для бізнесу, потрібно якомога швидше втілити її в життя. І бути готовим до провалу.

«Як стати мільйонером? Мені часто ставлять це питання », — пише Річард Бренсон у своїй книзі, уривок якої публікує Virgin.com. І продовжує: «Відтоді, як у 1984-му році я заснував Virgin Atlantic, моя відповідь незмінна: «Будьте мільярдером і запустіть нову авіакомпанію».

Перші 15 років Virgin Atlantic були історією про азарт, інновації та виживання. Ми вистояли проти могутньої British Airways, щоб розповісти про це суперництво. Ми, по суті, виграли найбільшу справу про наклеп в історії Британії, після того як British Airways розгорнула кампанію «брудних трюків», щоб знищити наш бізнес.

Коли я пережив цей складний період, наді мною вперше засяяло ясне небо, і я вперше почав досліджувати горизонти бренду Virgin.

Хороші ідеї для однієї компанії народжуються, поки думаєш про інший бізнес

Багато експертів скажуть вам: щоб почати бізнес з нуля потрібен рік — від зародження ідеї, через планування, дослідження ринку, розвиток і до запуску. Особисто я завжди порушував це правило. Тим, хто йому вірний, я би сказав лише одне: починайте діяти.

Будучи наївним підлітком, я запустив бізнес з продажу звукозаписів за якихось пару днів. І навіть такий набагато складніший бізнес, як Virgin Atlantic пройшов шлях від ідеї до запуску всього за кілька тижнів. Ми любимо працювати швидко: пробувати ідеї, дивитися, чи приживаються вони, а якщо ні — відмовляємося і пробуємо щось нове.

Найкраще мені працюється, коли мій мозок швидко перестрибує з одного пункту на інший. Дивно, як часто хороші ідеї для однієї компанії народжуються, поки думаєш про зовсім інший бізнес. Коли я відійшов від управління справами в Virgin Atlantic, то зміг зосередитися на майбутньому компанії. І виявилося, що воно набагато різноманітніше, ніж я міг уявити.

Початок нового століття став неймовірно продуктивним, навіть за нашими власними мірками. На цей я раз спробував себе в ролі підприємця глобального масштабу. Деякі компанії, як наприклад Virgin Blue, Virgin Wines або Virgin Money, виявилися неймовірно успішними. Але в той же час ми запустили Virgin Clothing, Virgin Brides, Virgin Vodka і Virgin Cola — всі вони зникли по завершенні кількох років.

Однак провали мене не зупинили. З кожного я витягнув важливі уроки.

Ще частина наших компаній виявилася не дуже вдалою. Наприклад, наш автомобільний бізнес Virgin Cars кілька років був ефективний, поки буквально за ніч не втратив життєздатність. Нашу бізнес-модель купівлі машин переважно з Нідерландів і Бельгії та імпортування їх до Британії було зруйновано обмеженням з боку великих виробників і коливанням курсу валют. А мережі маленьких магазинів звукозаписів V.Shop так і не судилося заробити. Та сама доля спіткала Virgin Student, Virgin Energy і Virgin Travelstore.

Поки наш основний бізнес почував себе непогано, дрібні невдачі не могли похитнути бренд. Я проводив ще більше часу зі своєю молодою сім’єю і ще більше насолоджувався життям. Мені не здавалося, що я мусив комусь щось доводити і все більш комфортно почував себе на своєму місці. Якщо якийсь із бізнесів не спрацьовував, я був упевнений у тому, що спрацює інший.

Ми починали розуміти, в яких ключових сферах ми зможемо розширювати бренд. Але мені все ще належало зрозуміти, наскільки гнучким був наш бренд Virgin, в яких галузях він може бути успішним, а в яких провалиться.

Кращими позиціями завжди були ті, де ми могли відрізнятися від конкурентів — хай то сервіс чи продукт. І де існувала реальна жага змін. Нам ще потрібно було створити ту структуровану стратегію, яка є у нас зараз. Але щоб зрозуміти, що ж усе-таки виявиться ефективним, нам довелося чимало попітніти.

nv.ua